En sammanfattning av resan!

Äntligen hemma igen! Semestern var helt underbar men det är ju alltid skönt att komma hem igen och eftersom Kalle inte var med på resan så hade vi ju mycket att längta hem till. Edvin är såå himla glad att få vara hemma med sin pappa igen. Han vaknade inatt och satte sig upp i vår säng och ropade på pappa. När jag sa att han låg bredvid honom och sov vände han sig mot honom och klappade, kramade och pussade på honom som en tokig! Det är riktig kärlek det. Han älskar sin pappa så oändligt mycket och kan inte få nog av honom nu.

Resan då... Ja vi började ju med att flyga till JFK i New York. Därifrån tog vi tåg och tunnelbana till Manhattan. Ett roligt sätt att ta sig då man träffar SÅÅ mycket trevliga människor. Och man får uppleva staden på ett helt annat sätt! Vi bodde ju på Pennsylvania Hotel mitt på Manhattan. Närmsta grannarna är Penn station och Madison Square garden, en stor arena.

Vi har sett massor! Bland annat Frihetsgudinnan, ground zero (resterna av World trade center), Times square, wall street och massa annat! Vi var även och lekte några gånger i central park. Dom hade en superfin lekpark där som Edvin älskade! Det fanns massor med saker att klättra på, rutsch kanor, gungor och vattenfontäner som man kunde springa runt i. Lovely!! En dag var vi på vaxkabinettet Madame Toussauds. Jag älskar det! Har ju varit på det i London också och dockorna är ju så verkliga!! Dom hade bland annat; Julia Roberts, Oprah, Nicholas Cage, Spice girls, Beatles och massor med andra kändisar!

Det finns ett stort Toys R´ Us mitt på manhattan också. Det är 3 våningar högt och det finns ett stort Parisehjul mitt i som barnen kan åka i. Det blev dock ingen shopping där. Det blev nog för mycket så man visste inte vad man skulle köpa... Han fick mycket ändå.:) Men karusellen åkte vi.

En söndagsförmiddag åkte vi upp till Harlem och gick på gudstjänst i en av kyrkorna där för mamma var sugen på att se gospel. MEn jag och Edvin fick dock avlägsna oss efter en stund för han var för trött och ville inte sitta still! Men det gjorde mig faktiskt inte så mycket.:)

Sista dagen i New York stod det shopping på schemat! Till min och Cathrins stora glädje!! Det var underbart! Super kul att gå i alla dessa butiker som inte finns i sverige, självklart också dom som finns i sverige t.ex. H&M.

Efter 5 dagar var det dax att åka vidare så vi tog vårat pick och pack, vilket inte var så lite efter all shopping vi redan hunnit med, och åkte tunnelbana och tåg tillbaka till JFK för att därifrån flyga till Miami, Florida. Flygresan tog 3 timmar och eftersom Edvin fick eget säte gick det hur bra som helst!! Det spöregnade när vi kom fram och det sänkte ju ens humör lite. Det hade man inte räknat med.

Vi bodde på ett supermysigt hotell i Miami Beach ett kvarter från stranden! Hur härligt som helst. Man behövde det några dagar på beachen efter dessa dagar i New York. :)

Vädret var lite ostabilt under hela tiden men det blev några dagar med kanonväder och dom spenderades på stranden!! De andra dagarna passade vi på att se massa saker. Vi hade ju hyrbil under hela tiden vi var där så det var hur lätt som helst att ta sig runt på olika saker!

En dag var vi på Jungle Island. Ett jätte härligt zoo med massa djur som man inte är van att se! Det roliga var att man fick hålla och ta i massa djur! Jag höll i en papegoja och en apa. Man fick även mata olika djur. Papegojorna och en lama och getterna. Edvin fick ge en get mat i nappflaska!

En annan dag tog vi oss till Miami Seaquarium. Det var verkligen också en upplevelse! Dom hade massa olika djur och roliga shower att gå på! Och där bodde också delfinen Flipper!! Vi såg 2 delfinshower, en sjölejonshow och det häftigaste var showen med späckhuggaren Lolita! Hon var så läcker! Hoppade och höll på fast hon var så stor! Och hennes skötare surfade på henne. Och det fanns massor med andra djur också att titta på.

En av de sista dagarna var självklart reserverade för shopping. Vi tog oss till en superstor galleria som heter Sawgrass Mills. Det fanns nästan bara Outlets t.ex. Gap outlet och massa liknande. Jättebra priser och roliga saker!! Där köpte jag en av Kalles presenter, en T-shirt från Sean John, Puff Daddy´s eget märke. Han blev jätte glad.

Ja vi har ju gjort massor men det här var en lite sammanfattning!

Vi fick ju den här resan av mamma som fyllde 50 när vi var där så:

Tack mamma för en underbar resa!!