Dåligt service!!



För några veckor sedan var vi in till "Barnens hus" i Uppsala och beställde en Tripp Trapp stol till lillfisen.
Vi tyckte att den var galet dyr men väldigt funktionell.
När vi kom in i butiken var det väldigt dåligt skyltat med priser och vi hittade ingen svart som vi ville ha så vi tog kontakt med en av personalen i butiken. Hon informerade oss om vad stolen kostade (1599 tror vi att hon sa, men vi mins inte riktigt) och att dom svarta stolarna tyvärr var slut men att de skulle lägga in en beställning de kommande dagarna och att de då kunde beställa en åt oss samtidigt och det ville vi ju.
Vi beställde då samtidigt en bygel för småbarn i trä för de var också slut.

När en kvinna från butiken ringer för att informera att stolen kommit berättar hon också att de slutat tillverka trä-byglarna och istället fanns det nu en variant i plast. Jag hörde på henne att det skillde i pris och frågade därför vad det skillde. Hon säger då att de kostar 469 vilket är över 100 kr dyrare än den i trä. Jag frågade då vad stolen kostade och hon säger då att den kostar 1799 vilket den absolut inte gjorde när vi beställde den. Jag förklarar detta för henna och hon säger bara att det typ är mitt problem. Jag blev superirriterad och förklarade att jag tyckte att om jag beställer något som kostar en summa så kan dom ju inte mena att jag ska få betala en annan summa för att det har gått 2-3 veckor, men det kunde dom tydligen. Vi hade en lång diskussion och efter många om och men sänkte hon stolen med 100 kronor.

När jag idag kom för att hämta stolen fick jag hjälp av samma kvinna och jag blev riktigt dåligt bemött! Hon kom tydligen ihåg mig och var riktigt snorkig mot mig och muttrade massa otrevligheter.

Det är inte första gången jag blir dåligt bemött i denna affär och det är absolut sista gången jag handlar något där!!

Vad tycker ni? Har jag fel?

Grr!!

Kommentarer
Postat av: Diana

Absolut inte fel!

Helt rätt...

Skulle heller aldrig handla där igen om jag va dig!

Plus att jag skulle fan ta upp det med deras chef, dom borde få veta att dom har personal som beter sig som skit & att dom fölorar kunder på det!



Hoppas allt e bra annars!



KRAM!

Postat av: Malena

Jag skulle aldrig acceptera det där!

Synd att ni inte kom ihåg det exakta priset som var innan. Sådär kan man ju inte göra!! Undrar vad butikschefen tycker om att personalen tycker att det är värt att forlora en kund för två hundra kronor plus alla vänner som kunden berättar det för. Tänk om hon istället hade gett er två hundra kronor rabatt och vänt det hela till att ni hade en bra upplevelse när ni gick därifrån? När man får bra service så är man för snål med att berätta det men när man får dålig service så ser man till att alla i sin omgivning får veta det. Så fungerar det, och det borde hon veta. Jag tycker att du ska kontakta butikschefen och berätta att du blivit illa bemött. Det kan ju faktiskt vara så att den här expeditetn gjort lika förr. Hon hade alla chanser i världen att bättra på sin attityd från telefonsamtalet tills att ni kom till butiken. Det tyder på dåligt kundomdömme. Som fd butikschef skulle jag uppskatta om sådant kom till mig som chef. Kunder är värda så mycket!



Oj vad jag skrv om detta då!! Men jag blir så förbannad att man har mage att ha dålig kundvård i dessa dagar. Gaaaa!!



Puss på dig!

2010-01-27 @ 08:54:21
URL: http://malenasplace.blogg.se/
Postat av: Malena

säg att du har 1000 läsare om dagen på din blogg och att alla vet om att det är dåligt kundbemötande på barnens hus i uppsala ;)

2010-01-27 @ 08:55:57
URL: http://malenasplace.blogg.se/
Postat av: Madde lager

Barnens hus e skit!! Vi tycker oxå att dom är sjukt otrevliga där! Jonna hade nå strul med sin vagn där en gång å dom va jätte otrevliga. Och när vi skulle installera våran nya bilstol i bilen så skulle dom ha 100 spänn för visa hur fan man ska spänna fast den i bilen! Jädra puckon!

Vi har en svart tripp trapp som du har lagt upp på bilden.. Med bygel och sittdyna blir de några hundralappar..Sjukt dyra men väldigt bra..man får tänka på att dom kan ha dom tills dom är typ 7 år..Och sen kan ju nästa kid ha den=)

Kram

2010-01-27 @ 21:21:56
Postat av: Lina

Skönt att höra att jag inte är ensam... Är lite sugen på att ringa upp hennes chef men vet inte riktigt vad jag vill ha ut av det. Får se hur jag gör! :) Kram på er!!

2010-01-28 @ 19:45:29
URL: http://linaslillaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback