Svinvaccin

Jaha, imorgon är dags. Jag ska försöka få mig och lillfisen vaccinerade mot svininfluensan. Vet inte om jag kommer lyckas, men man måste väl börja i nån ända. Hela grejen får mig att bli nervös! Jag är riktigt besviken på "de högre makterna" som har lyckats skrämma upp hela svenska folket och göra alla allmänt nervösa, istället för att organisera denna massvaccination på bästa sätt. För det som pågår nu kan omöjligt vara det bästa sättet att genomföra detta på! Alla jag pratat med är ordentligt förvirrade och rädda för denna influensa och ingen vet vart man ska vända sig för att få vaccinet. Överallt hör man den ena skräckhistorian efter den andra om både sjukdomen och vaccinet så man undrar ju vilket som är värst! Så vad göra? Pest eller kolera? Ta vaccinet eller inte? För Edvins skull har jag nu bestämt att vi ska ta det! Det får bära eller brista. Men nu till nästa fråga... Hur går man då till väga? Jag pratade idag med min BVC-sköterska och blev inte mycket klokare då dom inte fått någon information heller. Så imorgon bitti ringer jag till våran vårdcentral som jag vet hade vaccin kvar nu på morgonen och där hade det inte varit nån kö alls imorse men det kan ju säkert ändras, ryktet brukar ju sprida sig... Men om de har slut på vaccin får vi vända oss till Uppsala vaccinationsbyrå som håller till på Gränby centrum under morgondagen, men där kan man ju tänka sig att det kan vara lite kö, men det kanske kan vara värt att ställa sig i den... Hur har ni gjort med vaccinering? Har/ska du vaccinera dig?? Vaccinerar ni era små? Vet ni något om var man kan vaccinera sig? Jag vill veta allt. Informera mig nu! Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback