Mammaträffar och gränssättning!

Idag har det varit mammaträff här hemma! Åh, va jag njuter av att vara hemma och vara mamma dessa dagar! Det är så underbara tjejer som jag verkligen älskar att umgås med, och barnen verkar ha så mysigt ihop.

Snart kommer mamma och pappa och ska äta lite middag här hemma. Jag köpte en rökt regnbågslax för ett tag sedan som vi behöver lite hjälp att äta upp.

Imorgon ska jag på mammaträff genom BVC. Det skulle komma ut nån psykolog och jag tror att hon/han skulle prata om gränssättning. Det kan vi verkligen ha nytta av. Jag tycker att det är såå svårt att sätta gränser för min lilla skatt. Inte det att jag är supermesig, nej jag tycker det är svårt att veta hur man ska bete sig för att han verkligen ska förstå vad han får och inte får göra. Han är ju liten, men jag vill ändå börja i tid, för jag tror man vinner på det i längden. Jag vill att han ska ha med sig från början vad som ät rätt och fel. Men det är såå svårt!!
Just nu skrattar han åt mig när jag säger nej så jag får för mig att vi inte riktigt är på rätt väg. Ha ha, men vad gör man...
Tillexempel har han börjat spotta ut maten på mig, när han inte vill ha mer eller när han helt enkelt känner för att protestera, och det känns inte riktigt rätt men hur ska jag få honom att sluta med det? Vi har försökt det mesta, att säga ifrån snällt, att säga ifrån på skarpen och att ignorera det men inget har hjälpt hittills. Jag vill inte ha ett sånt barn som struntar fullständigt i vad man säger, därför ska det bli riktigt intressant att lyssna på psykologen imorgon!

Ha en skön kväll, det ska jag ha! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback