Förbannad igen...

Ikväll har vi storstädat här hemma. Såå himla skönt att slå sig ner i soffan i ett alldeles rent hus! Det är lycka för mig.

Men ikväll när jag gick och moppade golven blev jag lite förbannad. Den senaste tiden har det varit många inbrott här där jag bor och i samband med inbrotten har det gått runt en vanskapt man bland husen och tiggt pengar. Man tror att denna man går omkring och ser sig omkring vilka som har larm och liknande för att sedan meddela dem som gör inbrotten vart de ska bege sig. Sedan jag fick reda på detta har jag knappt vågat vara hemma och speciellt inte när det är mörkt ute. Detta gör mig oerhört förbannad!! Att man inte ens ska kunna känna sig trygg i sitt eget hem!! Jag älskar mitt hem och att bara kunna känna sig avslappnad och eftersom vi bor på landet, där man tror att det ska vara lite lugnare, så är det inte alltid jag ens låser om oss. Men detta är totalt raserat nu. Jag har blivit manisk med att låsa dörrarna och går alltid omkring och tittar nervöst ut genom fönstren. livrädd för att se ett vanskapt ansikte titta in genom fönstret...

Usch! Jag hoppas verkligen att dessa inbrott ska få ett slut så man kan börja känna sig lugn och trygg igen.

Nu ska jag titta på Ullared och försöka tänka på någont annat!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men fy va otäckt!! Förstår verkligen att du är orolig - hoppas polisen kan göra sitt jobb och hitta dem som gör det! Kram Jenny

Postat av: Sandra

Men usch va obehagligt :( Hoppas verkligen att det ordnar sig å man får tag på idioterna. Hemskt att man inte ens kan känna sig trygg hemma.

KramKram

2009-12-10 @ 21:06:39
URL: http://lillasandii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback