Hemma igen

Thailand var underbar! Helt underbart!

Vita stränder, klarblått vatten och palmer i långa rader! Vi har bott på helt fantastiska hotell. Första 5 dagarna spenaderade vi på ön Koh Samed. Där bodde vi i bungalows nere på stranden med en helt fantastisk utsikt över stranden och havet. Därefter åkte vi vidare för att spendera 9 dygn på ön Koh Chang. Även det var helt perfekt men väldigt annorlunda från Koh Samed. Det var mycket mer turister där varav väldigt många var svenskar.
Poolen på det hotellet låg precis vid havet så när man låg i solstolen vid poolen hade man öppet hav som utsikt, så det var ju helt ok! Efter Koh Chang åkte vi vidare till Bangkok där vi bodde 2 nätter innan vi åkte hem igen.
Vi har upplevt så mycket! Vi har simmat med delfiner, ridit på elefanter, badat i vattenfall och mycket mer.

Allt är ju verkligen så billigt som alla säger. En dag lyxade jag till det lite och tog lite behandlingar på stranden, jag tog fotmassage, fotskrub, pedikyr, ansiktsmassage, hårvitaminkur och plockning av ögonbryn och för allt det betalade jag ungefär 150 kr. En timmes oljemassage kostade 60 kr och maten kostade ungefär 50 kr för en middag.

Edvin har varit fantastisk! Han har stormtrivits! Han älskar ju att bada så mycket bad har det blivit! Som tur är delar hans far den hobbyn så då har jag kunnat ligga och sola lite.

Självklart blev ju alla magsjuka typ varsin dag också. Men som tur är gick det över efter ett dygn ungefär. Men det var vidrig medans det varade! Edvin blev också dålig men hans gick över på bara några timmar som tur var!

Har inte hunnit gå igenom alla bilder än men jag lovar att jag ska lägga ut några här snart.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ååå va underbart! Jag skulle oxå vilja åka dit. Eller, nån gång SKA jag åka dit :) Verkar som ni har haft det riktigt bra! Ser fram emot lite bilder :)

Ha det bra! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback