Föräldrautbildning

Nu har vi precis kommit hem från första dagen på föräldrautbildningen. Jag hade hört innan att den skulle vara ganska värdelös och att det skulle vara jätte långtråkigt, men jag tyckte att det var ganksa bra faktiskt. Man fick lite att tänka på och fick veta lite saker som jag inte visste innan. Vi pratade mest om graviditetskrämpor och lite om förlossningen idag men nästa gång skulle vi prata mer om förlossningen och om smärtlindring. Vi skulle också få se en förlossningsfilm nästa gång. Vi fick en bok om den första tiden med barnet också så den ska jag nog lägga mig och läsa en stund...
Jag känner att ju mer jag vet om saker desto lugnare blir jag, så jag samlar verkligen på mig så mycket info om förlossningen som jag bara kan för att inte behöva stressa upp mig i onödan. Vill vara förberedd för att kunna hantera allting. Men det där är väldigt olika har jag märkt. Vissa vill inte veta någonting för att de blir nervösa av all information.
Imorgon ska vi till barnmorskan på rutinkoll. Kalle är ledig idag, imorgon och kanske på onsdag så det blir roligt för honom att kunna följa med på alla dom här sakerna, får nog honom att känna sig lite mer delaktig och informerad också.

Kram

Kommentarer
Postat av: Sofie

Vad bra att du tyckte det gav nått!!! Själv tyckte jag nog inte det =) puss puss

2009-01-12 @ 13:35:45
Postat av: Isabelle

Vad skönt att det kändes bra att gå på föräldrautbildningen! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback