Är det på gång snart?

Idag var det sista dagen på föräldrautbildningen. Vi pratade om amning, tittade på en film om amning och pratade om tiden efter förlossningen. Det var ganska intressant idag med. =) Dagen avslutades med en rundtur på förlossningen. Det var verkligen nyttigt för mig. Har ett helt annat lugn nu än innan! Fick även prova på lustgasen! Sjukt skum känsla! Blev liksom bortdomnad i både kroppen och huvudet. Känndes lite som bomull i huvudet.
Nu vill jag bara att det ska vara min tur att föda barn! Har haft massa sammandragningar med typ 7-9 minuters mellanrum ikväll men dom gör inte ont så det är säkert ingenting på gång idag heller... Men man vet ju aldrig. Läste lite på internet och blev lite skrämd då det stog att om man hade så mycket sammandragningar sskulle man ringa upp till förlossningen. Men det känns inte riktigt rätt eftersom det inte gör ont, dom är bara väldigt starka. Men men, nu verkar det ha lugnat ner sig... Men jag har lovat älsklingen att om det kommer igen så ska jag iallafall ring upp och höra med dom på förlossningen om det är normalt eller om dom vill att man ska komma in för kontroll.

Kalle har varit hos kiropraktorn idag också. Han har ju skadat ryggen så att en kota har hoppat snett men det är åtgärdat nu. Vi har verkligen fått saker gjorda idag!

Efter besöket på förlossningen åkte vi hem till farmor och farfar och åt middag. Det bjöds på kyckling, klyftpotatis och sås... Mycket gott!

Nu tror jag faktiskt att vi ska gå och lägga oss och lösa lite korsord. Jag är helt galet trött. Har inte sovit något i natt. Reagerar ofta så när jag har mycket att göra dagen efter, mycket att tänka på antar jag.

God natt

(Don´t let the bed bugs bite you) =)

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Men gumman då kanske det är på gång =) jag hade iofs inga sammandragningar som inte gjorde ont alls så jag har inte så bra koll. Men ring hellre en gång för mkt! Jag håller tummarna att det sätter igång inatt. ja, det gör jag!

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback