Kör försiktigt!!

Fick ett riktigt läskigt samtal igår vid fyratiden av min mamma som säger att min lillebror varit med om en trafikolycka och är på väg till akuten i ambulans. Jag fick fullständig panik men hon lugnade mig och sa att det inte skulle vara någon fara med honom. Hon var då på väg till akuten för att möta upp ambulansen där. Det vart någon som sett olyckan som ringde mamma från Eriks (min lillebror) mobil och berättade vad som hade hänt. Så himla snällt gjort.
När hon kom upp till akuten fick hon vänta en stund innan ambulanse dök upp och när den väl gjorde det låg stackaren där med stödkrage och uppklippta kläder. Åh, jag är bara så himla tacksam att det inte var någon fara. Han mår bra nu, förruton att han har ont i höften, ryggen och nacken. Men jag hoppas att det inte är någon fara.
Anledningen till att olyckan hände var att två killar i en vit van/skåpbil körde rakt ut i vägen, framför Erik så att han knappt hann bromsa. Som tur var körde han bara i 50km/h. Annars hade det kunnat gå riktigt illa. Det som känns lite läskigt är att hans krockkudde inte utlöstes trots att hans motorhuv trycktes ihop typ en meter. Den litar man ju på till 100% att den ska lösas ut om det händer något.
Känns riktigt läskigt att veta att det finns såna idioter ute i trafiken! Hoppas att dom fick en tankeställare efter det här!!

Ha en bra kväll och kör försiktigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback