Då var det dags igen...

Natten och förmiddagen har spenderats på Akuten. Jag åkte in i natt vid fyra-tiden med smärtor sjukt liknande ett gallstens anfall. Döm om min förvåning efter att ha opererat bort min gallblåsa, och genomlidit ett helvete, för tre månader sen! Mamma var såå snäll och följde med mig in. Efter att ha suttit i väntrummet och väntat i 5 timmar var det äntligen min tur, att vänta lite mer inne på avdelningen.
Men efter nån timme fick jag äntligen hjälp och man kunde då konstatera att det inte fanns några stenar i gallgångarna men att jag hade fått nån sorts spasmer i gallgångarna/nån muskel efter operationen som kan kännas som ett anfall. Efter läkaren konstaterat detta var det ju dags för smärtlindring. Äntligen! Och jag har ju varje gång jag kommit in fått en spruta morfin i magen och sen mått som en Gud! Men nej, inte den här gången. Han ansåg att det inte var nödvändigt. Nej, för det kunde ju han avgöra. Tyckte inte det såg så ut på mig!
Han säger då att han eller en syster strax skulle komma in med tabletterna och det gjorde hon, en halvtimme senare när jag hade påminnt henne. Hon GLÖMDE!

Varför blir jag inte ens förvånad längre?

Jag skänker 1/3 av min lön varje månad för att såna här saker bara ska fungera! Men det gör ju verkligen inte det.

Väntrummet inatt var fullproppat med fulla människor som hade dragit på sig nån sorts åkomma på fylllan. Den ena hade cyklat omkull efter nån ölprovning med jobbet, en hade skrapat upp hakan och satt och sov på en stol och muttrar nåt när en sköterska kommer och ett annat redlöst par i fetioårsåldern var där för att hon hade ramlat och slagit i bekhuvudet så det blödde... Och till råga på allt är det dessa människor som proppsar mest på att det måste vara deras tur snart. Ursäkta, men lite kanske man får skylla sig själv!

Usch, vad arg jag låter, men jag blir bara såå irriterad på att saker och ting inte fungerar och ingen gör någonting åt saken.
Istället för att allt ska göras på en gång när man väl kommer in så är det kanske bättre att nån kan ta ens prover och göra en snabb koll på en direkt när man kommer in för att sedan låta alla vänta på en läkare.
För vissa av de som satt och väntade i flera timmar idag verkade knappt behöva mer än ett plåster! Och det vore kasnke skönt om nån talade om det för dom. Åtminstone så de andra som väntar ska slippa sitta och känna denna människas vidriga sprit och cigarett andedräkt!

Nej, nu ska jag försöka sova en stund.
Är ju bjudna på kräftskiva ikväll. Men det blir nog inte någon längre visit för min del. Känner mig helt sliten! Har ju inte sovit en blund inatt.

Vad ska du göra ikväll?

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Men fy vad otäckt det lät, stackare!! hoppas att du slipper fler såna där anfall. Kramar

Postat av: Malin

men stackare.. Det lät inge vidare. jag ska åka in till stan med tessan och ta en öl.. Många kramar till dig vännen!

2009-08-22 @ 19:59:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback