Uppsala Akademiska Skit sjukhus!

Stackars Edvin är ännu sämre i sin förkylning idag! Så orolig mamma som man är så försöker man få tag i nån som kan underlätta för honom. Jag börjar ringa till BVC här i Björklinge och blir då hänvisad (På ett väldigt trevligt sätt) till barnsjukhuset för att dom tycker att en läkare bör titta på honom så jag får ett telefon nummer som jag då ringer och får prata med en riktig bitterfitta! Ursäkta uttrycket men hon förtjänar det! Hon talar då om för mig att klart jag kan komma in men att jag då får rökna med att få vänta hela dagen och att jag bara antagligen kommer komma därifrån med fler sjukdommar än jag kom med! Hur kan man säga så? Jag frågade då vänligt men bestämmt om hon trodde att han skulle bli bättre av att jag sitter hemma och väntar men då insåg hon väl kanske att hon låtit lite bitsk och sa att jag skulle vända mig till en husläkare, som han inte har någon än. Jag ringer då till min egen husläkare och får tala med en helt underbar tjej som förklarar att de inte har några tider men hon ringer då istället till barnsjukhuset och pratar med dom och förklarar läget och dom säger då att jag självklart ska komma dit!!! Vad är det för fel på människor nu för tiden?! Kan man inte begära bättre service eller åtminstone ett trevlig mottagande av personalen på UPPSALA AKADEMISKA SJUKHUS?! Jag tycker nog att man förtjänar att bli bättre bemött än så! Usch vad arg jag blir och det är nog mest för att det inte är första gången! När jag själv var upp till akuten för gallsten blev jag också så arg på personalen (inte alla men 4 av de 7 jag hada att göra med där) att jag nästan fick en hjärtattack! Man är så sårbar när man är sjuk eller när ens barn är sjuka att man inte orkar med sånt där beteende! Åh, nu ska jag pallra mig upp till barnsjukhuset med lillkillen. Stackarn sover men det är väl bäst att komma upp så fort som möjligt!
Ursäkta att jag låter lite negativ, behövde bara skriva av mig lite. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback