Tisdagsrapport

Fick svar från försäkringskassan om min ansökan om havandeskapspenning idag. Jag hade sökt på 100% men fick bara godkänt på 50%.
Men det känns faktiskt helt ok ändå... För hon som ringde motiverade det på ett bra sätt och hon var riktigt trevlig. Vilket man inte alltid kan förvänta sig. Sorgligt men sant. Och som han förklarade, om jag inte mår bra, t.ex. har ont i ryggen kan jag alltid bli sjukskriven! Jag tror jag har bestämmt mig för att jobba hela måndagarna och tisdagar och torsdagar till 14.15. Känns skänt att vara ledig mitt i veckan och på fredagar. Det känns också skönt att inte behöva åka in till jobbet varje dag och jobba några timmar.

Idag har jag lunchat med min kusin. Mycket trevligt. Åt på min absoluta favorita lunchrestaurang, panini. Tack för en trevlig dag!

Nu ska jag snart åka hem till mamma och äta lite middag. Känns som att jag nästan aldrig äter hemma nu för tiden. Skönt!

Igår fick jag äntligen på mina vinterdäck. Jäkligt skönt att veta att man åker lite säkrare.

Ha en trevlig kväll... Det ska jag ha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback