Städångest

Nu har jag precis kommit hem. Jag har varit hos mormor och ätit lite lunch. Mysigt. Skönt att hinna göra sånna saker som man ofta inte tar sig tid till annars.

Nu till det tråkiga. Jag har bestämt mig för att städa hela huset. Jag har tagit bort lakanen ur sängen och börjat röja men här tar det ofta stopp för mig. Men det gör oftast inte så mycket för jag brukar efter en stund inse att jag ju inte kan lämna det och låta det se ut så och då fortsätter jag men det är det där lilla steget att bara bestämma sig för att fortsätta som är så tungt! Men jag måste!! Golven är så smutsiga och det är väldigt dammigt, vilket man upptäcker en dag som denna när solen obarmhärtigt skiner in genom fönstren och avslöjar vartenda litet dammkorn och på något sätt förstorar dem till gigantiska dammtussar som plötsligt är överallt. Helt magiskt...

Nej, nu kan jag nog inte dra ut mer på det här. Jag återkommer med en uppdatering om hur det gått lite senare...

Hoppas ni andra har en bättre dag...=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback