Det kan inte vara sant...

Jag skrev i mitt förra inlägg att jag var livrädd men jag inser nu att jag då inte visste vad rädsla var. Har idag fått ett besked om att den som står mig allra närmast här i världen har fått diagnosen cancer. Bara ordet får mig att må illa. Detta lilla ord har en så negativ laddning att det kan få vem som helst att falla ner i gråt. Till en början var jag så chockad att jag inte kunde förmå mig själv att säga någonting och detta fick mig att känna mig som den värsta människan i världen men när jag sedan skulle berätta det för min sambo och jag för första gången använde ordet CANCER, bröt jag ihop. Jag vill så gärna vara stark och stötta den personen men jag känner mig som ett litet litet barn.

Den här personen är den starkaste jag känner. Hon är den finaste människa jag vet och jag vet därför att det här inte kommer bli något problem för henne att ta sig igenom! Jag vill att DU ska veta att även om jag är dålig på att uttrycka  mig IBland så kommer jag finnas här för dig och stötta dig till 1000%! Jag älskar dig...

Kommentarer
Postat av: Vickan

Hallå

Det ända och det bästa du kan göra är att vara där och lyssna när hon behöver.

Kram

2007-11-21 @ 08:22:43
Postat av: Malena

Du behöver inte alltid vara stark. Det räcker med att du finns där. Det är det som betyder något.
Jag ska tänka på er.
Många kramar från M

Postat av: Linn

Oj, tufft besked att få! Fick också ett sådant besked i veckan. Det känns verkligen som världen rasar samman runt om en!

2007-11-25 @ 12:10:26
URL: http://sisterhoodfashion.blogg.se
Postat av: Malena

Hej! Jaså du var i Risby idag. ja en promenad skulle nog inte ha varit så tokigt. Har suttit inne hela dagen. Så nu känner jag mig alldeles rastlös.
Ska gå och göra en chailatte nu och läsa en bok. Har du provat chaien på Espresso house ännu då? Skönt med Måndag imorgon så jag kan gå dit :)
Hoppas att du får en bra start på veckan.
Idag känns saker och ting lite bättre.

KRam från Malena

2007-11-25 @ 20:13:18
URL: http://malenasplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback