Äntligen internet!

Nu har äntligen vårt internet kommit igång! Så skönt! Klart att jag har haft mycket attt göra ändå men...

Nu bor vi här... I vårt alldeles egna lilla hus! Inte så litet heller. =)
Vi har ialla fall kommit i ordning nu, det känns jättebra. Nu kan vi bara njuta! Det är konstigt hur allting kan kännas lättare bara för att man bor i hus. Men det är väl kanske lite inbillning. Men bra känns det iallafall!
Kul med alla som e nyfikna och vill komma och titta också. Mycket fika blir det, tur att man rör på sig mer när man har ett hus att ta hand om.

Imorgon börjar helvetet... Mamma börja med sin cellgiftsbehandling. Men jag ska inte säga att det är ett helvete för det är absolut inte säkert! Jag måste försöka tanka positivt och att allt kommer att ordna sig men eftersom jag trodde att hon bara skulle behöva strålning känns allt det här så svårt. Mamma e världens starkaste! Hon tar allt det här så himla bra hon kan till och med skämta om det. Det har jag lite svårare att göra dock, men det är väl naturligt.
Läkarna har sagt att det inte är säkert att hon kommer att må ett dugg dåligt av behandlingen, men att hon med största sannolighet kkommer att tappa håret. Jag tror att det kommer kännas svårast eftersom det då kommer vara synligt på utsidan att hon faktiskt är sjuk. Det har man faktiskt kunnat förtränga hittills.
Men jag bara vet att allt kommer bli bra tillslut! Vägen dit kanske kan kännas lång och svår men jag vet att i slut änden kommer allt bli helt bra igen! Håll tummarna!!

Puss o Kram

Kommentarer
Postat av: LINUS

Hej ! hallå ! grattis till hus och internet då !
brukar kolla i mobilen om du skrivit nåt...ja vänta bara tills man måste klippa gräs o rensa rabatten osv osv hehe...

2008-01-30 @ 06:51:45
Postat av: Vickan

Från en som vet så kommer det att gå Jätte BRA för din mamma. Men jag kan tänka mej att som anhörig är det ett rent helvete att gå igenom. Och tappa håret var det värsta. Usch mardröm.

kramis

2008-01-30 @ 08:30:35
Postat av: Karin

En nära anhörig till mig har genomgått detta, jag blev förvånad att hon tog håravfallet så bra. Hon sa att det är väl en småsak i jämförelse mot vad det skulle kunna vara...Hon var ju på benen och inte dödsjuk, liggandes i en säng. Säkert olika på hur man reagerar men jag tror att man klarar sig bättre om man har denna inställning...Din mamma verkar ju ha den starka viljan...Lycka till!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback